Czy do diesla można założyć gaz?

Podczas pandemii posiadacze aut potrzebują możliwości tanich i efektywnych. Myślą nad tym, czy w silniku wysokoprężnym przyda się paliwo gazowe. Pisząc się na taką zmianę, należy rozważyć pozytywy. A te bywają słabsze od spodziewanych.

Paliwo gazowe w silniku wysokoprężnym

Użycie gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym nie jest nowością. Australijczycy od kilku dekad stosują taką technologię w pojazdach użytkowych. To rozwiązanie działa najlepiej w podobnych maszynach.

W naszym kraju instalacja gazowa do diesla interesuje więc zwłaszcza przedsiębiorstwa mające ciężarówki bądź pojazdy komunikacji zbiorowej. W osobówkach cechujących się niskim przebiegiem gaz zamontowany w dieslu procentuje dość opornie. 

3 typy zasilania gazowego dla diesla

Zastosowanie w silniku wysokoprężnym instalacji gazowej praktycznie nigdy nie oznacza pracy motoru wyłącznie na gazie ziemnym. Co prawda istnieje podobna opcja, proponowana przez tzw. system mono fuel, ale wiąże się ona z koniecznością przeróbki całej jednostki.

Inną opcją jest program dwa paliwa: wewnątrz komory spalania wpuszcza się olej napędowy i gaz. Podczas takiej instalacji niezbędne okazuje się wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej. 

Jeszcze jedna możliwość, znana jako diesel gaz, cechuje się niższymi kosztami, dzięki czemu bywa dostępna dla większości zainteresowanych. Gaz stanowi tu maksymalnie 30% mieszanki paliwowej – silnik nie musi zatem przechodzić istotnych modyfikacji. 

Agata

Agata

Top